úterý 3. února 2009

V pondělí jsme měli kurz portugalštiny jen do 11, tak jsem měla dost času dokončit své snažení ohledně účtu. Tentokrát už jsem opravdu měla vše potřebné a během půlhodiny jsem měla účet bez jakýchkoli poplatků. Jen případné platby do zahraničí prý budu platit – cca 1 euro za odchozí platbu. Pro člověka vychovaného českými bankami to zní jako pohádka. Nádavkem jsem dostala další sim kartu a mikinu s logem školy. Pro platební kartu si půjdu v pondělí.
Po nezbytné dvouhodince na internetu jsem měla sraz s jednou Francouzkou, která se chtěla podívat na byt. Nakonec ho nechtěla, což mi bylo líto, protože je sympatická a má tu auto :-) Cestou do bytu jsme se ještě stavily v bazénu vyzkoumat podmínky pro sportovní vyžití. Než vás tady pustí plavat, tak se musíte nechat otestovat a zaregistrovat. Naštěstí testování probíhá každý den 3x denně vždy v rozmezí alespoň 1 hodiny, takže to není zas takový problém. Za samotné testování se nic neplatí, až za registraci – 12,5 eura (to jen v únoru, jinak to prý je 25... a to mluvím o studentských cenách).
Večer jsem konečně měla příležitost si trochu popovídat se svou novou spolubydlící. Jmenuje se Sylvie. Narodila se v Lucembursku, její rodiče jsou Portugalci, má portugalský pas a studuje ve Francii. Mluví francouzsky, portugalsky, lucembursky, německy a anglicky. První tři (alespoň myslím) na úrovni rodilé mluvčí. To je jízda, co? Anglicky prý mluví nejhůř, ale já bych řekla, že mluví dost dobře. Jinak je velmi milá a sympatická, dneska tu prý uklízela (asi že neměla co dělat, moc se nedivim, byla tu celý den sama), večer se mnou půjde na erasmáckou párty.
Testy na plavání jsem si udělala dnes odpoledne. Nejnáročnější ovšem bylo dostat se na bazén přes vrátného a šatnářku, kteří neuměli ani slovo anglicky. Se spoustou úsměvů a parodií na portugalská slova “testos” a “nataçao” jsem se nakonec propracovala až k trenérovi, který už anglicky uměl. Zaplavala jsem si pár bazénů (4x libovolně, a pak ještě pro případ že bych chtěla hodiny s učitelem jsem předvedla po dvou bazénech od každého stylu) a na důkaz svého výkonu jsem pak obdrzěla vyplněný papír. Spokojeně jsem se osprchovala v TEPLÉ vodě (na bytě teče jen taková, která sotva uniká označení vlažná) a vyrazila k registraci. Bohužel nepřijímají platby Visou a neměla jsem dost hotovosti, tak si to zaplatim až vyrazím poprvé plavat. Jinak za 38 euro budu mít na 3 měsíce neomezený přístup do bazénu.
Tak to bude pro dnešek zase všechno. Za chvíli vyrážíme i se Sylvií na tu párty, snad konečně půjdu i na samotnou párty a ne jen na “pre-party” (na samotnou party se vyráží až po půlnoci). Podmínky mám ideální – party se koná kousek od zastávky mého nočního autobusu. Tak Vivat Lisboa :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat