pátek 6. února 2009

Už jsem se zmiňovala o tom, že tu mají náramně hlučné metro? Asi ne, tak já vám to povím. První věc je, že samotné vlaky nadělají strašný rámus. Pořádně se ani nedá poslouchat mp3 přehrávač. Do toho ještě hlásí každou stanici a to patřičně hlasitě, aby přeřvali ten vlak. No a aby toho nebylo málo, tak ve stanicích permanentně vyhrávají reproduktory hudbu, popřípadě se z nich linou poučná hlášení, kterým samozřejmě nerozumím.

Ale teď něco optimističtějšího. Včera jsem se prvně po absolvování testů vypravila do bazénu. Zaplatila jsem si kartičku a sebevědomě zamířila k turniketům. Protáhnu kartičku jednou - nic. Podruhé z jiné strany - taky nic. Paní za přepážkou na mě něco mává - aha, portugalsky sice nerozumím, ale povedlo se jí mi sdělit, že to mám přikládat zepředu před takové kolečko. Tak jo. První zkouška inteligence složena.

Kde jsou šatny už vím, tak zamířím přímo tam. Když si ovšem spokojeně dávám věci do skříňky, paní šatnářka se mě otáže kamže to jako jdu (vše v portugalštině, anglicky ta dobrá paní neumí ani slovo, ale každou návštěvu si se mnou vydatně povídá - dneska taky). Tak odvětím, že do "piscine" - bazénu. A ona že to teď nepůjde a že se můžu vrátit ale až tak v půl čtvrté. Vůbec nechápu proč, otvíračky mají cca od 7 do 22, tak v čem je problém?

Optala jsem se jedné slečny v šatně, která anglicky naštěstí uměla. Prý že neví, ale zeptala se a vyšlo z toho, že mají uklízecí pauzu! Když jsem se pak ptala na recepci, proč to není na letáčku, tak mi ukázali, že to tam je - mrňavým písmem mezi spoustou poznámek pod čarou. No nic. Tak jsem holt šla napřed do školy na internet a do bazénu jsem se vrátila později. Jinak plave se tam dobře, mají bazén 50x25m, lidí tam moc není, pohoda.

Další veselý fakt je, že pořád ještě nemám rozvrh. V pondělí začíná škola, ale to jim očividně nevadí. Ti šťastnější z nás, kteří rozvrh mají se ovšem taky přehnaně neradují, protože sice ví, kdy jim začíná jaký předmět, ale neví kde. Proč se obtěžovat s detaily, že? Ana Rita (koordinátorka pro zahraniční studenty) mi řekla, že mi ještě dneska rozvrh pošle. Nicméně je 17:43 a rozvrh nikde. Tak jsem zvědavá, do kolika pracují. Nebo že by pracovali ještě v sobotu?

Ráda se s vámi podělím o rozuzlení, ale zase až příště, tak se mějtě krásně, ahoj.

Žádné komentáře:

Okomentovat